[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 1 - ( 5-1394 ) ::
دوره 5 شماره 1 صفحات 203-213 برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه یک الگوریتم بهترین مسیر در شرایط نایقینی و کمبود داده مبتنی بر نظریه فازی شهودی
علی سبزعلی یمقانی، محمدرضا ملک*
چکیده:   (4817 مشاهده)

نظریه مجموعه‌های فازی شهودی، تعمیمی از نظریه مجموعه‌های فازی می‌باشد که در آن می‌توان علاوه بر تابع عضویت از تابع عدم عضویت هم استفاده کرد. این مزیت موجب شده تا بعضی از محدودیت‌های نظریه فازی معمول مثل پشتیبانی از شک و تردید را برطرف سازد. از طرفی با توجه به اینکه یکی از مسائل موجود در گراف، یافتن کوتاهترین مسیر در شرایط عدم قطعیت و نبود اطلاع کافی از فاصله‌هاست. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله الگوریتم کوتاهترین مسیر دایجسترا برای گراف با یال‌های فازی شهودی در شرایط کمبود اطلاعات تعمیم داده شده است. در روش ارائه شده در مقاله برای مقایسه مسیرها از روش انتگرال-گیری استفاده شده است. در نهایت الگوریتم روی یک شبکه با ابعاد مناسب آزموده شده و با حالت فازی معمولی مقایسه شده است.

واژه‌های کلیدی: گراف فازی شهودی، مسئله کوتاهترین مسیر، الگوریتم دایجسترا، اعداد فازی شهودی، نایقینی
متن کامل [PDF 756 kb]   (1343 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سامانه های اطلاعات مکانی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A. Sabzali Yameqani, M. R. Malek. Developing an Optimal Path Algorithm Based on Intuitionistic Fuzzy theory for Uncertain and Incomplete Network. JGST. 2015; 5 (1) :203-213
URL: http://jgst.issge.ir/article-1-151-fa.html

سبزعلی یمقانی علی، ملک محمدرضا. توسعه یک الگوریتم بهترین مسیر در شرایط نایقینی و کمبود داده مبتنی بر نظریه فازی شهودی. نشریه علمی پژوهشی علوم و فنون نقشه برداری. 1394; 5 (1) :203-213

URL: http://jgst.issge.ir/article-1-151-fa.html



دوره 5، شماره 1 - ( 5-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی علوم و فنون نقشه برداری Journal of Geomatics Science and Technology